Omizje bo potekalo 4. 4. 2018 ob 17.00 v predavalnici P14 na Fakulteti za upravo (UL), Gosarjeva 5, Ljubljana.
Nevladne organizacije predstavljajo pomemben segment slovenske družbe in ključno vplivajo na družbeno povezanost, solidarnost ter imajo potencial za nadaljnji razvoj. Obstoječa široka mreža NVO v Sloveniji, pestrost organizacijskih oblik, profesionalni in predvsem prostovoljski potencial ter lastni finančni viri predstavljajo dobro osnovo za širitev obsega socialnih in drugih storitev v skladu s potrebami prebivalcev ter za delen prenos teh storitev iz javnega v nevladni sektor. Omizje želi predstaviti poglede različnih deležnikov na predlagano ureditev področja NVO, ki je predvidena v Zakona o nevladnih organizacijah ter izpostaviti ključne priložnosti in izzive razvoja slovenskega nevladnega sektorja v bližnji prihodnosti.
Udeležba je brezplačna, rok prijave do 3.4.2018
Organizator: Zavod 14
Letos maja bo pričela veljati nova Uredba EU o varstvu osebnih podatkov, ki bo veljala tudi za nevladne organizacije, ker tudi sami hranimo in obdelujemo različne vrste osebnih podatkov (o delavcih, prostovoljcih, članih, uporabnikih…) Na nova pravila pa morajo še posebej biti pozorne NVO, ki delajo z ranljivimi skupinami, na primer invalidske organizacije in organizacije s področja zdravstva. Oni praviloma obdelujejo in shranjujejo tudi občutljive osebne podatke.
Predvsem moramo biti pozorni na:
• Da imamo za vsako (čisto vsako!) obdelavo osebnih podatkov ustrezno pravno podlago. Takšno podlago moramo imeti pred samo obdelavo podatkov, torej preden neki podatek uporabimo – ga npr. vpišemo v svojo bazo, uporabimo za pošiljanje obvestila ali objavimo sliko uporabnika na spletu itd.
• Vsa pretekla soglasja članov in uporabnikov o obdelavi njihovih osebnih podatkov je potrebno ponovno preveriti, če so še ustrezna. Četudi je torej oseba nevladni organizaciji soglasje za obdelavo svojih podatkov nekoč že podala, mora biti to soglasje skladno z novo uredbo. Če temu ni tako, je soglasje potrebno pridobiti na novo. Razne splošne privolitve, da se oseba »strinja s statuti ali akti organizacije«, po novem ne bodo več zadoščale in jih je zato potrebno pridobiti na novo.
• Ali so naši člani in uporabniki o obdelavi svojih podatkov ustrezno obveščeni? Ne zadošča samo, da imamo ustrezno podlago za obdelavo podatkov (npr. soglasje uporabnika programa organizacije), temveč mora biti oseba, katere podatke imamo, tudi ustrezno obveščena o tem, kaj se z njenimi podatki dogaja.
• Ali je obseg osebnih podatkov, s katerimi razpolagamo, sorazmeren in ustrezen? Podatkov ne smemo več obdelovati v večjem obsegu, kot je to potrebno za doseganje namena, za katere so bili zbrani. Zato razna zbiranja podatkov npr. o EMŠO številkah, davčnih številkah, kraju rojstva, poklicu članov v društvih ipd. ne bo več dovoljena zgolj »za potrebe delovanja društva« oz. na zalogo. Za takšne dodatne podatke bo potrebno zagotoviti drugo podlago ali pa podatke izbrisati.
• Ali imamo ustrezne evidence o tem, katere osebne podatke imamo? Uredba določa obveznost vodenja kataloga zbirk osebnih podatkov, kot jo ima že veljavni slovenski zakon.
• Ali imamo ustrezne pogodbe z zunanjimi obdelovalci osebnih podatkov (računovodski servis, računalniška podjetja ...)? Po novem bodo tovrstne pogodbe morale imeti več varovalk.
• Ali potrebujemo posebnega pooblaščenca za varstvo osebnih podatkov?
Vir: CNVOS
Dodatne informacije:
Splošna pojasnila o možnih pravnih podlagah za obdelavo osebnih podatkov članov
Uredba o varstvu osebnih podatkov
Informacijski pooblaščenec
Informativni letak
Tudi nevladne organizacije podpiramo dvig minimalne plače (vsaj) v višini, ki jo predlaga ministrstvo za delo, in upamo, da ga bo podprla tudi vlada.
V spodnji povezavi vam posredujemo pismo podpore dvigu minimalne plače za (vsaj) 4,7 odstotka, ki ga podpisujemo, CNVOS - krovna mreža NVO, regionalna stičišča NVO in druge nevladne organizacije iz cele Slovenije.
Podpora NVO sektorja dvigu minimalne plače
Društvo za permakulturo in Kmetija Veles sta združila moči ter pripravljata 12 dnevni tečaj permakulturnega načrtovanja.
Tečaj vključuje uporabo principov in metod zavestnega in etičnega načrtovanja, s katerimi poskrbimo za ljudi, zemljo in pravično deljenje presežkov. Temelj za permakulturni način življenja je opazovanje narave in prepoznavanje njenih univerzalnih vzorcev ter prenos le teh. Ko se uskladimo z naravo in zavestno načrtujemo svoje bivanje in svoje življenjsko okolje ustvarjamo raznolikost, stabilnost in odpornost v svojem okolju. Permakultura je zaokrožena celota, ki zaobjema ekologijo, pridelavo hrane, pokrajino, arhitekturo, rabo prostora, naravno gradnjo in socialna ekonomijo.
Vsebina tečaja vključuje teme kot so branje zemljevida, klimatske razmere, rastline, gozdovi, analiza zemljišča, divjad, voda in vodne površine in nenazadnje tudi načrtovanje v praksi.
Kraj tečaja: Tečaj bo potekal na permakulturni kmetiji v razvoju - Kmetiji Veles, v vasi Svinjsko.
Potek tečaja: Tečaj traja 12 polnih dni oz. 90 učnih ur in sicer v razponu enega meseca od 26. aprila do 27. maja 2018.
prvi del tečaja: od 26.4.2018 (17.00) do 2.5.2018 (19.00)
drugi del tečaja: od 11.5.2018 (17.00) do 13.5.2018 (19.00)
tretji del tečaja: od 23.5.2018 do (17.00) 27.5.2018 (19.00)
Prijavnica: https://goo.gl/pgrsxt
Novembra 2017 je pričel veljati nov Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma, ki zahteva od evropskih članic, da vzpostavimo poseben register pravnih oseb kjer se evidentirajo njihovi tako imenovani dejanski lastniki.
Za društva in zavode velja, da se kot njihovi dejanski lastniki štejejo njihovi zastopniki: predsedniki društev in direktorji zavodov. Pri ustanovah se kot dejanski lastnik ustanove šteje njen ustanovitelj ali skrbnik.
Postopek:
Nevladne organizacije morajo dejanske lastnike, kot opredeljeno zgoraj, same vpisati v poseben register dejanskih lastnikov pri AJPES-u. Kljub temu da je zakonsko določeno, kdo dejanski lastniki so, morajo organizacije to tudi same aktivno potrditi in podatke vpisati.
Vpis podatkov poteka preko spleta. Nevladne organizacije, ki imajo digitalni certifikat, lahko podatke v register vpišejo same. Če certifikata nimajo, lahko za vpis podatkov pooblastijo drugo organizacijo, npr. računovodski servis, ki takšen certifikat ima. Ker je register dejanskih lastnikov nova javna storitev bodo nova pooblastila, najverjetneje, v vsakem primeru potrebna.
Rok za vpis v register je 19.01.2018.
E info@dobra-druzba.si T 051 777 794 Pravno obvestilo